Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2008 14:11 - Вали нали?
Автор: lila Категория: Изкуство   
Прочетен: 3335 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 11.10.2012 15:27


Вали, нали?

Едно небе
през длани две,
бинтовано от облаци и птици.
И аз съм там -
под него. Сам,
облизван от дъждовните езици.
Унил пейзаж,
разбит паваж -
навярно мен Шагал ме е рисувал?
Вървя. Вали.
А две очи
от всяка локва казват, че не струвам.
Вали, нали? -
Небе в сълзи.
И люлки са за вятър всички жици.
Аз вече знам,
какво е "сам" -
по-тъжен съм дори от мокра птица.

31.03.08








Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. baletlnetpepas - Литературен анализ
13.06.2008 14:53
В стихотворението "Вали, нали?" авторът е поставил лирическия Аз в екзестенциалната среда на самотността. Вътрешния свят на Аз-а е проявен чрез външните природни форми. Използваните алюзии показват дълбокото отчаяние на самотния Аз. Така, облаците са превърнати в обинтовани, страдалчески длани на небесата. А дали не са дланите на спасителя свален от кръста?!. Дъждът се е превърнал в облизващ, сладострастен език - образ с леко сатанинско звучене - силно контрастиращ с предишния; пайзажа е унил и кореспондира с разбития паваж.
Читателят разбира, че този разбит паваж е страдащия лирически аз.

И тогава следва името на белоруско-френския експресионист от еврейски произход Шагал. Разбирането на картините на Шагал, са ключа към разбирането на душевността на лирическия аз. Един бърз поглед към тях показва една разкъсаност и фрагментарност, която съставя образа. Аз-ът е изграден от противоречия. Мъката от самотата го е направила фрагментарен.

Дъждът, който в началото на произведението беше оплезения език на Rolling stones, в края придобива ново, мрачно значение. Смислово се свързва с очите и сълзите. На читателя се внушава, че фрагментарния образ на аз-а е изграден от сълзи и следователно е силно сълзлив.
Причината за тази мъка е факта, че някой е нарекъл аза "неструващ".

Не е така!!! Аз-струва и въобще не си струва толкова да се измъчва.
Браво страхотно стихотворение, само образа на мократа птица накрая беше слаб, но ритъмът е на ниво!!!
цитирай
2. lila - -----------
13.06.2008 15:02
много ме усмихна, което за последния месец е равносилно на подвиг...благодаря ти, птицо!
ти си една мила, мокра птица...и очите ти са добри-добри...идвай понякога - ще си говорим...
цитирай
3. viovioi - според мен е много интилигентно написано!!!
13.06.2008 16:52
И аз усетих някакво себеотричане и отчаяние. Края е загадъчен..."по тъжен съм дори от мокра птица". Сравнението си го бива. Анализа на БТП е на много високо литературно ниво, но е критичен.
цитирай
4. rotazia - Някои хора като забакнат от възх...
14.06.2008 15:09
Някои хора като забакнат от възхита , изпадат в болезнено нежелание да си я признаят с едно единствено ''Поздрави'', по-добре да си мълчат , няма да се задавят със сигурност . Какво става в сърцето на читателя е най-важно , коментарите и анализите са бял кахър , поздрави от мен !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lila
Категория: Поезия
Прочетен: 1060123
Постинги: 339
Коментари: 2177
Гласове: 11621